15 Ekim 2015 Perşembe

Xduoo X2 vs Sansa Clip+

Evet, başlıktan veya altındaki resimden anlaşılabileceği üzere bu yazımızın amacı; 1.500-2.000 –TL aralığında empeüç player alamayan benim gibi garibanlara kaynak tercihi yaparken yardımcı olabilmektir, ki tahmin ediyorum 2-3 kişi kaldık zaten.


Xduoo X2 ve özellikle de Sansa Clip+ hakkında milyon tane yazı ve bilgi olmasından mütevellit yazımız bunlar hakkında olmayacak sadece bunların birbirlerine göre farklarını içerecektir. Dolayısıyla madde madde bir doküman olacaktır. (Clip+’ a Rockbox kurulmuştur.) Birbirine göre kıyas yapıldığından bir hususta cihazlardan birine gömersem, unutmayın ki; diğerine göre kıyaslanmakta. Bir de yalın bir dil kullanacağım çünkü o; yok geçirgenlik yok organik yok diyapozon gibi kelimelerin ne olduğunu dahi bilmiyorum.


Şunu da belirtelim; cihazları Fidue A83 ile dinledim ve kıyasladım, hoş dediğim gibi sadece birbirleri arasındaki farklardan bahsedeceğim için dinlenilen kulaklık çok da bir önem arz etmemektedir. (Kulaklığı sırf hava olsun diye yazdım yani.)


Önce fiziki özellikler:

· Bir kere iki player da ebat olarak küçük. Ki bu benim için önemli, bir cihaz ne kadar iyi ses verirse versin cepte taşınmıyorsa benim için hiçbir değeri yok. Zaten HM-801 yada Lotoo alacak param da yok.

· Xduoo nun dahili hafızası yok. 64 GB a kadar kart destekliyor. 128 ile de çalıştığını iddia edenler var. Benim zaten o kapasitedeki hafıza kartını alacak param olmadığından bu bilgiyi umursamadım. Clip+’ın 8 GB dahili hafızası var ama zaten o da 32 GB a kadar kart destekliyor.

· Pil süreleri açısından iki cihaz da gayet iyi. Shuffle açık bir şekilde flac dinlediğim de düşünülürse bence ebatlarına göre şahane hatta. Pilleri doldurup saat ölçümü yapmayla uğraşmadım ama şöyle söyleyeyim; uzun süreli bir yolculuğa gayet rahatça çıkılabilir. Ve daha da iyisi iki cihaz da çok da hızlı şarj olmakta.

· Açılış süreleri yine beğendiğim bir başka husus, hafıza kartı ağızına kadar dolu olmasına karşın iki cihaz da 2-3 saniyede açılıyor. Kartın muhteviyatını değiştirdiğinizde de yine güncellemesi 2 dakika sürüyor ki bu da gayet başarılı.

· Ekranlar gördüğünüz gibi ikisinde de küçük ve tuş takımında da bir tekerlek yok. Yani yüzlerce şarkılık klasörler taramak falan pek mümkün değil. Clip+’ta aranılan şeyi bulmak biraz daha mümkün, x2’nin kendi içinde bir dünyası var bazen klasör içinde dosyaları kafasına göre bir sıralamada gösterebiliyor. Öyle tek tek bir oradan bir buradan şarkı dinlemek için ideal alet değil x2, açacaksınız klasörü, o çalacak.


Ses mevzusu: (kıyaslama yapıldığını unutmayalım)

· İki cihazda bir iem i rahat rahat besleyebilecek kadar güçlü. Ama x2 daha da güçlü. Çok abartı güç istemediği sürece pek çok kulak üstü kulaklığı dahi sürecektir.

· Altbaslar, burada bir az/çok durumu yok. İki farklı tür var; x2’ de daha derin ve hızlı, clip+’ da daha uzun ve haliyle daha yavaş.

· Midbass, x2 burada biraz daha fazla yani daha doğrusu subbass bölümünü kısa tuttuğundan midbass bölümü ile sese gövde veriyor. Dolayısıyla mecburen bu alanda daha şişkin. Benim şahsen hoşuma giden bir durum bu. Ben kulaklıkta da playerda da bu düzenlemeyi daha çok seviyorum daha ferah bir sunum sağlıyor.

· Midler; x2’ nin sunum şeklinde vokal yakın. Şimdi eğer kullanılan kulaklıkta da bu durum böyleyse burada bir sıkıntı doğuyor yani vokal inanılmaz şekilde yaklaşıyor ve enstrümanları örtüyor. Clip+’ da ise vokal daha geride konumlandırılmış. Yani kısaca eğer midleri biraz örtülü bir kulaklık ile kullanılacaksa ben x2’ yi tercih ederim. Eğer midleri açık/canlı bir kulaklık ile kullanılacaksa clip+ tercih edilmeli.

· Akustik sunumda x2 daha başarılı net.

· Üst frekanslarda; Genel olarak x2 daha canlı daha vivid (aklınıza hemen film şirketi gelmesin) daha şıkır şıkır :) bir sunuma sahip. Nicelik olarak da daha çok zaten. Clip+ ise x2’ ye göre daha çekinik daha soğuk daha geride daha kolay dinlenebilir bir sunuma sahip. Bunlardan dolayı x2 daha iddialı gibi görülebilir ve zaten öyle de ama bu da kulaklığa göre sibilans yapmaya ve kontrolü kaybetmelere sebebiyet verebiliyor. Clip+ da daha karanlık sunumuyla birlikte daha kolay dinlenebilir hale geliyor ama o da x2 nin ferahlığından havadarlığından feragat etmiş oluyor.

· X2 daha geniş, Clip+ ise daha derin bir sahne hissi veriyor.

· Enstrüman ayrımında clip+ daha iyi çünkü karakteri itibariyle çok sivrileştirmediğinden işi daha kolay. X2 tabii yine genel karakteri gibi iddalı dolayısıyla bazı enstrümanları duymak clip+’ tan daha canlı daha eğlenceli daha güzel ama bu bazen birbiri arasındaki mesafenin kapanmasına sebep oluyor.

· Xduoo da kayda değer bir dip ses var. Şarkı geçişlerinde artıyor tabii. Ben zaten gayet gürültülü müzikler dinlediğim için pek duymuyorum tabii ama sakin bir klasik müzik dinleyen insana taş plak dinliyormuş hissiyatı uyandırabilir. Clip+' ta bu konu çok daha az tabii. (Dip ses konusunu hatırlattığı için @MTRMSK ya teşekkürler.)

Kısa-Öz Sonuç: Tahmin edebileceğiniz gibi bu iki cihaz arasında seçim yaparken dikkat edilmesi gereken temel nokta kulaklık. Anlattıklarımın tamamını özetleyip örneklendirirsem, ki bu; bu kadar şeyi boşuna yazdığımı gösterir:

Bu iki player arasında seçim yapılırken; koyu, eğlenceli bir kulaklığınız varsa Xduoo X2, açık ferah bir kulaklığınız varsa Sansa Clip+ alın.

http://www.techno-fi.net/forum/konu/xduoo-x2-vs-sansa-clip.9430/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder